اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رئیس سازمان محیط زیست کشور از تشکیل صندوق محیط زیست ایران خبر داد و گفت: این صندوق با هدف ایجاد تسهیلات برای حفظ محیط زیست و رعایت موارد مربوط به آن در فعالیت‌های سطحی و کارخانه‌ها و نیز اجرای برنامه‌های مرتبط با محیط زیست تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه آمایش سرزمین و محیط زیست استان سمنان با اشاره به اینکه ایران هم ‌اکنون در رتبه یازدهم کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه‌ای در دنیا قرار دارد، تصریح کرد: در صورت تعمیم تعهدهای کنوانسیون منع تولید گازهای گلخانه‌ای به کشورهای در حال توسعه باید فکری اساسی در این باره کرد.

وی افزود: توجه به محیط زیست و اصول اساسی مد نظر در این بخش، اصل مهمی است که همواره باید از سوی مسئولان ذی‏ ربط مورد نظر قرار گیرد.

وجود 45 تالاب خشک شده در کشور یکی از عوامل تولید ریزگردها است

رئیس سازمان محیط زیست کشور ماهیت فعالیت‌های این سازمان را از جنس برنامه‌‌ای، سیاستگذاری برای توسعه و نظارت بیان کرد و گفت: محیط زیست با همه بخش‌های اداری، صنعتی و دیگر بخش‌ها سروکار دارد و نباید درباره آن بخشی‌نگری شود.

ابتکار مسئله مدیریت انرژی و آلودگی هوا را از دیگر مشکلات موجود در محیط زیست کشور و دلایل کاهش شاخص‌های محیط زیست اعلام کرد و افزود: امروز به دلیل استفاده از الگوی ناصحیح مصرف انرژی در کشور با مشکلات شدید آلودگی مواجه هستیم.

وی به آلودگی ناشی از ریزگردها در بسیاری از شهرهای جنوب و جنوب غرب کشور اشاره و تاکید کرد: بخش اعظمی از این ریزگردها منشأ خارجی دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته با همکاری کشورهای همسایه در باره کاهش آلودگی ناشی از ریزگردها، خشک شدن تالاب‌های موجود در کشور را از عوامل داخلی این معضل زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: در کشور 45 تالاب خشک شده وجود دارد که یکی از عوامل تولید ریزگردها است.

سکون هوا و بارش باران علل اصلی واقعه اخیر اهواز بود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با بیان اینکه سکون هوا و بارش باران علل اصلی واقعه اخیر اهواز بود، گفت: در این شهر در کمتر از سه ساعت، شش هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند و حتی بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها به اجبار پذیرشی نداشتند.

ابتکار افزود: در همین راستا تشخیص داده شد که 600 نفر باید بستری شوند و این نشان می‌دهد که در زمینه آلودگی هوا باید بیش از گذشته مراقب بود.

وی تصریح کرد: وضع هوا مدتها است که در کشور خیلی بد بوده و بی‌توجهی‌ها در زمینه آلایندگی‌های زیست محیطی نیز به این امر دامن زده است.

سقوط 63 رتبه ای عملکرد محیط زیست ایران

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست امر مهمی است که مشارکت همه مردم و مسئولان را می ‏طلبد، تصریح کرد: در این راه، دستگاه‏های مرتبط در بهره ‏برداری اصولی از معادن و حفظ و ارتقای محیط زیست و کارشناسان باید یاری‌گر مسئولان محیط زیست باشند.

ابتکار گفت: بر اساس شاخص های جهانی وضعیت محیط زیست، عملکرد محیط زیست ایران در هشت تا 10 سال اخیر 63 رتبه جهانی سقوط کرده است.

میثاق اعضای هیئت دولت برای حفظ محیط زیست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به تاکید رئیس جمهوری بر حفظ محیط زیست و بهبود آن و میثاق اعضای هیئت دولت در آغاز فعالیت دولت یازدهم پیرامون این مهم اشاره کرد و گفت: اعضای هیئت دولت براساس این میثاق برای حفظ سرمایه های آب و خاک، محیط زیست و منابع طبیعی متعهد شدند.

ابتکار با بیان اینکه این امر برای اولین بار در یک دولت صورت می گیرد که تاکید مشخصی بر محیط زیست و منابع طبیعی دارد افزود: یک فصل از برنامه دکتر روحانی مشتمل بر 18 محور مربوط به محیط زیست است.

وی، دولت یازدهم را دولت راستگویان خواند و گفت: دولت در نظر دارد با مردم رو راست باشد و در عین حال نمی خواهد نگرانی در اذهان عمومی ایجاد کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.